woensdag 4 september 2013

Moestuin inspiratie


Als je iets echt leuk vindt ben je er vaak ook wel goed in.
Misschien geen uitblinker. Maar het resultaat mag er wezen.
Dat dat niet voor alles geldt is mij wel duidelijk.
Ik ben namelijk gek op moestuinen!
 Het zaaien, zien opgroeien en oogsten van je eigen groenten
lijkt me echt geweldig!
Maar gezien het feit dat een cactus bij mij nog een zwaar leven heeft begin ik er maar niet aan.
Nu heeft mijn buurman gelukkig hele groene vingers en een fantastische moestuin waar wij het hele jaar van mogen meegenieten.
Vandaag dus wat moestuin inspiratie van de buurman:
 
Mais
 
 
Hier doe ik echt te weinig mee.
Vaak kom ik niet verder dan popcorn.
Jammer, want het is ideaal voor in soep,
salades en stoofschotels.
En.. in de nazomer volop te krijgen.
 
Daarom dit heerlijke recept voor bij één van de laatste picknicks
 of bbq's van dit seizoen.
 
Ingrediënten:
 
Mais
Kopje kippen bouillon
lente-uitjes
 
Bereiden:
 
Snijd de maiskolven met een scherp mes in dikke plakken.
Doe ze samen met het kopje kippenbouillon en de gesneden lente-uitjes in een ovenschaal. Dek de schaal af met folie en zet de 'm 20 minuten in een voorverwarmde oven.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten