donderdag 13 juni 2013

La Paresse en Douce





 




Met pijn in m'n hart reed ik weg bij ons vakantie adres:
 "La Paresse en Douce"
Wat was het heerlijk!
Een lieve luiheid heeft zich een week lang meester van me gemaakt.
Ik heb nu al heimwee!
 
Gelukkig heb ik van Henk & Helen één van hun heerlijke recepten meegekregen als souvenir.We komen hier zeker terug.
Maar tot die tijd moeten we het doen met deze lamscurry om dat heerlijke gevoel weer op te roepen.
En ik kan me niks beters voorstellen. Want hij is:
 FRIS als de ochtenddauw en de inrichting bij La Paresse en Douce.
WARM als de zonnestralen en de gastvrijheid.
ZACHT als de heerlijke bedden, en
PITTIG als Frans temperament.
 
Voor mij het ideale heimwee-recept!


Lamscurry met komkommer-raita

Ingredienten:

2 uien
4 teentjes knoflook
150 gram ham
1 kg lamsvlees
1 blik tomatenblokjes
1 blik kokosmelk
tijm
paprikapoeder
kaneelpoeder
1 blokje kippenbouillon
4 eetlepels creme fraiche
scheutje citoensap
peterselie

Bereiden:

Snipper de ui en hak de knoflook fijn. Fruit dit samen met een grote lepel bloem in een stoofpan met een beetje boter.
Fruit de ham, tomatenblokjes, tijm , kaneel en paprikapoeder enkele minuten mee.
Voeg dan ook het lamsvlees toe en laat het enkele minuten meebakken.
Doe het bouillonblokje, 2dl water, kokosmelk en creme fraiche erbij en laat het dan in een klein uurtje langzaam gaar worden.
Maak de curry op smaak af met (cayenne) peper en zout en voeg voor het serveren wat citroensap toe.
Bestrooi met peterselie.

Komkommer-raita

ingredienten:

1 komkommer
1 dl Bulgaarse yoghurt
1 sjalotje
1 teentje knoflook
1 el koriander
1 el munt

Bereiden:

Snijd de komkommer in heel kleine stukjes. Bestrooi met zout en laat het een half uurtje uitlekken.
Meng de komkommer met de (fijngesneden) overige ingredienten.
Lekker fris bij de lamscurry!


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten